چرا دیجیتال مارکتینگ مهمه
نوشته شده توسط : کاریاب

دیجیتال مارکتینگ ترکیبی

می‌تونی دیجیتال مارکتینگ رو به صورت آنلاین و آفلاین انجام بدی و استفاده از ترکیب این دو برای هر استراتژی کامل ضروریه. این تکنیک‌ها و استراتژی‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنه تا به‌طور موثری به مخاطب هدفشون برسن، باهاشون درگیر بشن و به مشتریان وفادار تبدیلشون کنن.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهمه

قبلاً شرکت‌ها میلیون‌ها دلار برای تبلیغات بیلبوردی خرج می‌کردن، اما زمونه عوض شده.

حالا اکثر شرکت‌ها به سمت بازاریابی آنلاین (دیجیتال) حرکت کردن. دلیلش هم اینه که گوگل و فیسبوک بیشتر از رسانه‌های سنتی درآمد دارن. و البته استفاده از دستگاه‌های موبایل هم مهمه.

هر جا بری، چه تو فروشگاه مواد غذایی باشی، چه رستوران یا حتی سینما، یه چیز مشترک می‌بینی: کلی آدم که چشمشون به گوشی‌شونه.

تبلیغات موبایلی مثل بیلبوردهای کوچیکی هستن که هر وقت چیزی جستجو می‌کنیم، تبلیغات رو نشون می‌دن.

استفاده از موبایل خیلی زیاده و این اعداد همش در حال افزایشه.

تو جهان 5.44 میلیارد کاربر موبایل، 5.16 میلیارد کاربر اینترنت و 4.76 میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی داریم.

به‌علاوه، دستگاه‌های متصل به اینترنت در حال افزایشن در حالی که تبلیغات چاپی کاهشی داشته.

آمارها خودشون گویای همه چیز هستن.

دیجیتال مارکتینگ برای اینکه محصولات یا خدماتت رو جلوی چشم مشتری‌ها قرار بدی ضروریه؛ مشتری‌هات آنلاین هستن و تو هم باید اونجا باشی.

و فکر نکن دیجیتال مارکتینگ فقط برای شرکت‌های بزرگه.

حتی کوچیک‌ترین فروشگاه‌های محلی هم می‌تونن از نوعی تبلیغات آنلاین بهره ببرن. طبق یه نظرسنجی از Digital.com، چهل و سه درصد مردم قبل از اینکه به یه فروشگاه فیزیکی برن، تو گوشی‌شون جستجوی محلی می‌کنن.

و این تازه بهترین چیزهای دیجیتال مارکتینگ نیست:

  • دسترسی به داده‌های بیشتر: اطلاعات تحلیلی مهمی درباره مشتری‌هات، نحوه خریدشون و خواسته‌هاشون به دست میاری. می‌تونی از این داده‌ها برای تحلیل اینکه چی جواب می‌ده و چی نه استفاده کنی و استراتژیت رو متناسب با اون تنظیم کنی.
  • رسیدن به مخاطبان گسترده‌تر: دیجیتال مارکتینگ بهت اجازه می‌ده به مخاطبان بیشتری نسبت به روش‌های سنتی دسترسی پیدا کنی. مثلاً شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر میلیاردها کاربر فعال دارن و تبلیغات می‌تونه بهت کمک کنه جمعیت مورد نظرت رو هدف بگیری.
  • مقرون به صرفه بودن: دیجیتال مارکتینگ ارزون‌تر از روش‌های سنتی مثل تبلیغات تلویزیونی یا چاپی هست. با دیجیتال مارکتینگ می‌تونی کمپین‌های بسیار هدفمند با بازدهی بالاتر برای کسب‌وکارت ایجاد کنی و به اهداف برسونی.
  • درگیری بیشتر: می‌تونی از تاکتیک‌های ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی استفاده کنی تا مخاطبت رو درگیر و به محصولات و خدماتت علاقه‌مند کنی. مثلاً ایجاد یه وبلاگ با محتوای ارزشمند روی وب‌سایتت می‌تونه بازدیدکننده‌ها رو جذب کنه و احتمال خریدشون رو بیشتر کنه.
  • نتایج قابل اندازه‌گیری: می‌تونی از ابزارهایی مثل Ubersuggest و Google Analytics برای تحلیل ترافیک وب، نرخ تبدیل و سایر شاخص‌ها استفاده کنی تا عملکرد کمپین‌هات رو ببینی.
  • رقابت‌پذیری بیشتر: رقبای تو احتمالاً از دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به مخاطب هدفشون استفاده می‌کنن، پس نباید عقب بیفتی. مثلاً ایمیل مارکتینگ بالاترین بازدهی سرمایه‌گذاری (ROI) رو نسبت به سایر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ داره.

با استفاده از تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌تونی دیدگاهت رو بهبود بدی، با مخاطب هدفت درگیر بشی و درآمد کسب‌وکارت رو افزایش بدی.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 آذر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: